Brainstorming je ključan alat za generiranje novih ideja i rješavanje problema, ali kada tim radi na daljinu, može biti teško održati istu razinu kreativne interakcije. Srećom, postoje metode i alati koji omogućuju produktivnu suradnju, čak i kada članovi tima nisu u istoj prostoriji.

Već smo pisali o Post-it® App i njegovim prednostima, a sada donosimo konkretan način kako ga koristiti za brainstorming na daljinu – uz metodu “tihog brainstorminga” koja potiče jednaku participaciju svih članova tima.

“Tihi brainstorming” prije timskog sastanka

Tiho mozganje je korisna aktivnost za brzo generiranje puno ideja u grupi. Ideja koja stoji iza toga je maksimalno iskoristiti ljude koje ste uključili u svoj idejni proces tako da ih sve natjerate da samostalno osmisle što više ideja u isto vrijeme.

Prvo, sudionici samostalno smišljaju ideje i bilježe ih na Post-it® Super Sticky Notes prije virtualnog sastanka. Zatim ih prenose u Post-it® App, čime omogućuju jednostavno dijeljenje s ostatkom tima.

Kako provesti brainstorming?

  1. Pozovite tim da osmisli ideje za projekt ili rješenja za problem.
    • Npr.: „Kako unaprijediti program nagrađivanja zaposlenika?“
    • Obavijestite ih da će svoje ideje podijeliti tijekom sastanka.
  2. Postavite vremensko ograničenje (npr. 15 minuta) za individualno osmišljavanje ideja.
    • Svaka ideja zapisuje se na zasebnu Post-it® Super Sticky bilješku (76 mm x 76 mm).
    • Nakon toga, članovi tima lijepe svoje bilješke na zid i skeniraju ih pomoću Post-it® App.
    • U aplikaciji odaberite “+”, zatim pritisnite ikonu kamere i snimite do 200 bilješki odjednom.
  3. Digitalno bilježenje unutar aplikacije.
    • Umjesto fizičkih bilješki, sudionici mogu izravno stvarati digitalne bilješke u Post-it® App.
    • Odabirom ikone za bilješku mogu tipkati, crtati ili pisati na digitalnoj bilješci te birati boje bilješki i olovaka.
  4. Organiziranje i sortiranje ideja.
    • Svaki član tima može pomicanjem bilješki strukturirati ideje na Post-it® ploči.
    • Grupirajte slične ideje ili ih razdvojite u nove kategorije.
    • Primjer: Ako je tema „Program nagrađivanja zaposlenika“, ideje o „Poklonima zahvale“ mogu činiti zasebnu grupu.
  5. Dijeljenje ideja s moderatorom ili cijelim timom.
    • Dodirnite gumb za dijeljenje u gornjem desnom kutu Post-it® ploče.
    • Izvezite kao Post-it® Board ili u druge formate poput PowerPointa®, Excela®, PDF-a, Dropboxa, Trella® ili Miroa®.
  6. Spajanje i finalizacija ideja.
    • Moderator otvara .postit datoteke u Post-it® App ili ih pregledava na računalu.
    • Konsolidira i organizira ideje te priprema završnu verziju za dijeljenje s timom.
  7. Dijeljenje završne verzije s timom za daljnju raspravu.
    • Na temelju prikupljenih ideja, tim može dodatno razraditi i razviti nove koncepte.

Savjet: Držite Post-it® Super Sticky Notes pri ruci tijekom virtualnog sastanka kako biste mogli brzo zabilježiti nove misli.

Zašto koristiti “tihi brainstorming”?

“Tihi brainstorming” odličan je način za poticanje kreativnosti i uključivanje svih članova tima, bez obzira na to rade li iz ureda ili na daljinu.

Ova tehnika uklanja pritisak javnog govora i omogućuje dublje promišljanje bez prekida. Osim toga, istraživanja pokazuju da ovakav način rada često donosi kvalitetnije rezultate jer svaki član tima ima dovoljno vremena za razradu svojih misli.

Uz Post-it® App i druge digitalne alate, timovi mogu lakše organizirati i dijeliti ideje, što ubrzava donošenje odluka i poboljšava suradnju. Isprobajte ovu tehniku i otkrijte kako “tiha oluja ideja” može donijeti velike rezultate!