Sjećate se svoje prve olovke? Ako ste i vi jedan od onih koji ste prvo pomislili na olovku sa žuto-crnim prugama, niste jedini. Ovaj svjetski klasik omiljena je olovka generacijama diljem svijeta, a upravo ona, zajedno sa cijelim brendom „Noris“, slavi 120 godina.

Brand “Noris” ponosni je član tvrtke Staedtler, koji svoju priču započinje registracijom zaštitnog znaka 10. rujna 1901. Posebno poznat po svojem školskom asortimanu, Noris se s vremenom etablirao kao dragi suputnik u svim fazama života – od pisanja prvih slova do pisanja bilješki, crtanja, skiciranja pa čak i stvaranja umjetničkih dijela.

Ime po rodnom gradu

Staedtlerov najprodavaniji brand ime “Noris” dobio je po svom rodnom gradu Nürnberg. Franački grad su u srednjem vijeku zvali Norimberga ili Norimberg, a u 17. stoljeću lokalni liječnik dr. Johann Helwig u svom romanu dodjeljuje mu nadimak Noris. Odnos s imenjakom Nürnbergom i ponos matičnog grada ogledao se u pakiranju proizvoda tvrtke Staedtler. Od 1930 -ih do 1980 -ih, slike grada i njegova dvorca krasile su brojne kutije i reklamne materijale Norisa – uvijek u stilu tog vremena.

Karijera školskog brenda

Asortiman Noris vrlo se rano etablirao kao školski brand. Ilustrirani cjenik iz arhive pokazuje da je Staedtler već 1919. godine nudio 37 različitih pastelnih kreda i olovaka. Pedesetih i šezdesetih godina dodani su i drugi školski proizvodi, poput flomastera, kemijskih olovaka i vježbenica, a od tada ponuda samo raste.

Marku Noris odlikuje raznolikost. Olovke, bojice, flomasteri, gumice, šiljila pa čak i šestari. Sve svoje proizvode, Noris je prilagodio ergonomskim zahtjevima dječjih ruku i osigurao da budu idealni alat za školske dane, ali i svakodnevno korištenje.

Najpoznatiji dizajn i olovka

Ipak, svjetski najpoznatiji proizvod brenda Noris, svakako je olovka Noris 120. Ovaj svjetski klasik prvotno je bio u žuto/narančastoj i tamnosmeđoj boji, a godine 1955. dobiva svoj upečatljiv izgled – žuto-crne pruge. Kada je, za prikaz tvrdoće olovke, svakoj olovci dodan i upečatljiv vrh različitih boja.

Da je dizajn olovke čvrsto usidren u sjećanje ljudi, potvrdilo je i istraživanje koje je proveo Staedtler u Engleskoj 2017. Prolaznike su zamolili su da nacrtaju olovku i osam od deset ljudi skiciralo je olovku s prugastim uzorkom. Štoviše, polovina crteža prikazala je pruge u žutoj i crnoj boji.

Osim popularne olovke, upečatljive klasične pruge mogu se pronaći i na ostalim Noris proizvodima, kao što su šiljila i gumice, a prugasti dizajn iako u drugim bojama može se pronaći i na drvenim bojicama i eko olovci.

Noris je doživotni brend za sve. Raznolik i kvalitetan asortiman školskog i uredskog pribora, te kreativnih proizvoda uveseljava lica više od stoljeća. A žute i crne pruge, s jarko crvenim vrhom – proviru u pernicama i stolovima diljem svijeta – za učenje prvih slova, slobodno vrijeme, skiciranje i posao.

Noris, sretan ti rođendan!