Svi bi mi u jednom danu htjeli napraviti što više stvari. I onda od silnih obaveza ne znamo gdje nam je glava niti odakle krenuti. No, da bismo se osjećali dobro, ne trebamo napraviti milijun stvari, već upravo onoliko koliko realno i možemo. Tajna je u Pravilu 1-3-5 pomoću kojeg ćemo do kraja dana prekrižiti sve s naše TO-DO liste.

Pitanje prioriteta

Pisanje TO-DO liste sigurno pomaže u organizaciji, no često je popis dugačak, nerealan i bez ikakvog kriterija i važnosti. Nisu svi zadaci jednako teški niti jednako važni. Postavljanjem prioriteta i realnih ciljeva postajemo produktivniji i ostvarujemo bolje rezultate.

Na početku svakog tjedna, napišite poslove koje morate napraviti, bilo da se radi o zaostacima prošlog tjedna ili redovnim. Jednom kada je sve na papiru, krenite se kategorizacijom. Sortirajte zadatke na male, srednje i velike.

Napišite svoju TO-DO listu

Sljedeće na redu je pisanje dnevne TO-DO liste i primjena 1-3-5 pravila. Pravilo je jednostavno – svaki dan na svojoj listi imajte 9 stvari koje treba obaviti u tom danu: 1 veliku, 3 srednje i 5 malih.

Ma koliko god mi to željeli u jednom danu ne možemo napraviti milijun stvari. Zato ne budite strogi prema sebi, i neka vaša svakodnevna TO-DO lista ima maksimalno 9 stavki. Svakom je danu njegovih briga dosta.

Napravite listu na Piši-briši foliji ili Post-it Super Sticky notesima s crtama i zalijepite ju da bude uočljiva a vas drži fokusiranima.

Post-it to do papiric s crtama

Prvo najveći

Mark Twain je jednom rekao da ako ujutro pojedeš živu žabu, možeš nastaviti sa svojim danom znajući da je to najgora stvar koja će ti se dogoditi.

Riješite prvo najveći zadatak, on je obično i najteži. Na početku imamo najviše energije, najmanje distrakcije, a u uredu je tiše. Zadatak će se lakše obaviti, a nakon toga osjećat ćete se kao da ste pola već napravili.

Ne odgađanjem najvećeg posla, umjesto tjeskobe i zabrinutosti što vas još sve čeka, osjećat ćete samopouzdanje i golem osjećaj ispunjenja.

Svaki (ni) je bitan

Pravilo 1-3-5 prepoznaje važnost uravnoteženog popisa obveza i obuhvaća zadatke različitih opsega.

Mali zadaci donose jednostavne pobjede i motiviraju, a srednji su često aktivnosti koji omogućuju napredak velikog projekta.

Tako možete biti sigurni da napredujete u velikim projektima, ali i ostvarujete svakodnevne zadatke kao što su administracija i jednostavne dnevne obveze.

Bez obzira na veličinu zadatka, prioritet je ključan. Kad morate izabrati samo ono što je važno, uvijek ćete obaviti bitne stvari, a kada prekrižite sve s popisa, opustit ćete se bez grižnje savjesti.

post it papir s crtama i indeksi