Brend Pelikan u jednom zaštitnom znaku priča cijelu priču. Priču o ljubavi i naklonosti majke pelikana prema svojim ptićima koji će jednog dana otvoriti svoja krila i poletjeti. Baš kao i Pelikan. Od svojih početaka pa sve do danas, priča o uspjehu stare njemačke tvrtke, tvrtke globalnog značaja.

Hrabri počeci

Priča Pelikan brenda počinje u maloj seoskoj kući u Gross Munzelu, današnjem dijelu grada Barsinghausen gdje Carl Hornemann kuha tintu i izrađuje boje zajedno sa svojom suprugom.

Odluka da se okuša u proizvodnji boja za djecu malo koga je iznenadila. Njegov otac držao je trgovinu za umjetničke potrepštine blizu palače Leine i podučavao djecu kralja Georgea V. Carl je, slijedeći njegove stope, završio kemiju i putujući Europom prodavao boje, lakove i tinte koje je sam proizveo.

U želji da pokrene proizvodnju u većem opsegu, Carl kupuje zemljište na brani Engelbosteler u Hainholzu i tamo premješta svoju operaciju. Ipak, u svojim ranijim godinama pothvat je bio skroman. Zbog naprednog stanja industrijalizacije, sektorom su dominirale britanske tvrtke a dobru reputaciju imale su i francuske boje. Mladom njemačkom poduzeću teško je pridobiti kupce, tako da bojama dodjeljuje engleska ili francuska imena.

Carl Hornemann kupuje zemljište na brani Engelbosteler u Hainholzu

Pelikan i tri ptića

1863. Carl zapošljava Günthera Wagnera na mjesto kemičara i voditelja pogona. 1870-ih, Günther preuzima tvrtku i koristi sliku pelikana kao zaštitni znak svojih proizvoda. Prateći znakove vremena, Günther želi imati karakterističan simbol koji bi razlikovao njegove proizvode od proizvode konkurenata.

Slikovni zaštitni znak Pelikana dizajnirao je sam Günther Wagner. Inspirirajući se svojim obiteljskim grbom, uzeo je tri ptića u gnijezdu i kreirao dizajn za „Male medene boje“. Radi se o bojama vrste akvarela koje su u sebi sadržavale med kao vezivo. Male okrugle posude s medenom bojom prodavale su se u limenim kutijama koje su sadržavale 12, 18 ili 24 različite boje. Dizajnirajući zaštitni znak, Günther napušta ovalni oblik štita na kojem je bio prikazan pelikan u njegovom obiteljskom grbu te tako prilagođava oblik dimenzijama posude medenih boja.

Čak i ako pelikan na „Malim medenim bojama“ nije pokazivao umjetničku kvalitetu profesionalnog dizajniranog logotipa, već i tada pokazuje jednostavnost i koherentnost dobrog zaštitnog znaka. Tako su stvorena glavna obilježja koja su konstantna sve do danas – pelikan, gnijezdo i krug koji ih zatvara.

Pelikan razvoj logotipa

Pionir u inovacijama

1892. Pelikan dodaje fero-galnu tintu u svojoj paleti proizvoda. Riječ je o tinti koja je u kontaktu s kisikom, oksidirala i ostavljala crni tamni trag. Ubrzo je tinta postala obvezna u upotrebi svih službenih dokumenata. Zbog svoje neizbrisivosti, svaka kasnije izmjena ostala bi vidljiva. Bio je to važan korak za tvrtku koja je već tada dobro poslovala tintama za pisanje.

Od samog početka, Pelikan tintama za pisanje dodijeljen je pisani zaštitni znak s početnim ornament slovom. Različitim ukrasima i debljini slova, ideja je bila pokazati svojstva samog proizvoda. Ovaj logotip posebno je dodijeljen Pelikanovim tintama i koristio se za klasifikaciju ove posebne klase proizvoda.

Svakako najpoznatiji proizvod je Pelikan nalivpero. Izumljen 1929. bio je poznat po zaštitnom zelenom tijelu, tehnički inovativnom protoku tinte i prozirnom prozoru za kontrolu tinte. Diferencijalni klipni mehanizam bio je prava revolucija svoga vremena.

Pelikan je doista pionir u razvoju proizvoda. Njegova snaga je u 180 godina iskustva i stručnosti u pisanim i umjetničkim proizvodima. Generacije su odrasle uz Pelikan, a paleta proizvoda najvišeg standarda kvalitete neprestano raste.

Pelikan kombinira izvrsnu kvalitetu, inovativne trendove i obrazovne koncepte sa savršenom funkcionalnošću i jasnom estetikom.